CLUB_BUSINESS_SYSTEMS_340X214

”Vi erbjuder nu vår kund ICA Online direkt kontakt med sina kunder.”

”Att ha Generic som partner innebär att vi nu erbjuder två av våra kunder, ICA Online och Indiska, direkt kontakt med sina kunder i mobilen med SMS-meddelanden. Det är en styrka för oss att också kunna ge denna direkta länk till kundens slutkund”, säger Kristofer Browall, Key Account Manager på Cub Business Systems.

Generics tjänst heter SMS Gateway och är integrerad i Cubs applikation CubLink® Pick&Collect som hjälper butikskedjor som säljer online att effektivt plocka beställningar, antingen lokalt i butik eller på ett centralt lager. Partnerskapet mellan Cub Business Systems och Generic är ett exempel på hur utvecklingen inom handeln mot allt mer nätförsäljning – även hos de stora butikskedjorna – och allt mer mobil kommunikation, gör samarbete mellan olika leverantörer av IT- och telefonitjänster både nödvändig och fruktbar.

SMS effektivt

– Vi ser behovet hos en del våra kunder, i det här fallet ICA Online och Indiska, att inte bara använda vårt mobila system för effektiv hantering av webb-ordrar utan även kunna kommunicera med kunderna om till exempel leveransen, säger Kristofer Browall på Cub.
– Då är SMS effektivt. Mer och mer kundkontakt sker digitalt och SMS är det lättaste sättet att få direkt kundkontakt. Nu kan vi erbjuda den möjligheten som en del av vår tjänst.

Istället för att själva bygga upp SMS-tjänsten integrerade Cub Generics tjänst SMS Gateway i sin applikation kallad CubLink® Pick&Collect. Därigenom kan Cubs kunder få tillgång till Generic Mobiles spetskompetens och erfarenhet inom mobil kommunikation och SMS-tjänster.

Fokus på det man är bäst på

– Det fungerar säkert, snabbt och effektivt. Vi behöver inte heller lägga ner arbete på att vidareutveckla SMS-delen. När det sker en utveckling i SMS-världen kan vi rida på Generics kompetens, säger Kristofer Browall.

Cub Business Systems har historik som går tillbaka till slutet av 1970-talet. Hela tiden har affärsidén varit att förse detaljhandeln med den senaste mobila tekniken och egna utvecklade system för effektiv mobil logistikhantering, som lagerhållning, inventering och beställningar. I början, före streckkoderna, använde butikerna en miniräknar-liknande apparat. Så kom streckkoderna tidigt 80-tal och så småningom handdatorer. Idag är det den mobila plattformen CubLink® som används av ett stort antal av Sveriges välkända detaljhandelskedjor – för onlineförsäljning den specifika applikationen Pick&Collect.

Mer e-handel = mer SMS

–Vi har hjälpt Cub att vässa sitt erbjudande och höja kvalitén genom att addera vår SMS-tjänst till deras system, säger Susanne Widlund, Key Account Manager på Generic.
– Även inom e-handel måste man kommunicera direkt med sina kunder. Då är SMS-meddelande det effektivaste, fortsätter Susanne Widlund.

Från monolog till dialog

Nu vill Cub Business Systems utveckla SMS-möjligheten som en del av erbjudandet till kunder med nätförsäljning.
– Vi vill gärna gå från monolog från butik eller butikskedja gentemot slutkunden till dialog och håller på att skissa på en sådan lösning, berättar Kristofer Browall.

Vad är särskilt bra i samarbetet med Generic, tycker du? Förutom att det har gett er den tekniska lösningen för SMS-meddelande som ni, eller snarare ett par av era kunder, behövde?

– Att de är så engagerade och involverade i det vi levererar – i hur deras lösningar kan hjälpa oss att hjälpa våra kunder. Dessutom är de alltid lätta att få tag på och få till personliga möten med.
– Jag märker också en strävan och ambition hos Generic att till och med slutkunden ska vara nöjd, alltså våra kunders kunder. Det är något som uppskattas, avslutar Kristofer Browall.

DELA MED DIG AV OSS!