Uppringt Internet

Internet med möjlighet för privatpersoner att välja abonnemangsformer anpassade efter just ditt användande.

Frågor och svar, Uppringt Internet

Varför kan jag inte koppla upp mig på Internet?

Prova att stänga av datorn, dra ut strömmen ur modemet, och låt det vara strömlöst några minuter. Koppla in strömmen ingen och starta datorn. Det gör vanligen att modemet "startar om".

Jag har en ny dator och får inte igång mitt Internet.

Kontrollera att du skapat en Fjärranslutning. Mer om hur du skapar en fjärranslutning kan du läsa här >>

Hur gör jag för att koppla in mitt nya modem?

Det finns flera olika sorters modem, här kan du läsa om hur du kopplar in ett externt modem >>

Vilken abonnemangsform passar mig?

Det finns 3 olika abonnemangsformer för privat bruk. Small lämpar sig för dem som använder Internet sällan, kanske inte ens varje månad. Medium passar dem som använder Internet varje månad, men endast en kortare stund. Max passar dem som använder Internet dagligen eller vid flera och längre tillfällen varje månad.

Läs mer om de olika abonnemangsformerna här >>

Hur byter jag abonnemangsform?

Kontakta vårt KundCenter på 020-31 00 41 val 2, eller maila kund@genericmobile.se så hjälper vi dig att byta abonnemangsform.